Reklamy on-line | Cechy reklamy internetowej | Chwyty marketingowe | Co to jest reklama on-line ? | Formy reklamowe | Modele emisji

Chwyty marketingowe dla e-biznesu


1.

1.“Szukaj na stronie” Wyszukiwarka na stronie ułatwia poruszanie się po niej i skraca czas dotarcia do szukanej informacji. * Warto zaznaczyć, że ogólnie interfejs powinien być maksymalnie przyjazny, a odnalezienie tego, czego się szuka jak najkrótsze.


2.

“Darmowy (lub Gratis)!!” Zwiększysz klikalność pisząc “darmowy”. Jednak nie obiecuj gór złota, których nie ma. Nikt nie lubi oszustów. Jeśli masz coś do zaoferowania, to pamiętaj, by o tym powiadomić krótko i rzeczowo (gratis, za darmo). Większość z nas ceni sobie darmowe informacje. Pamiętaj, że taki produkt powinien przedstawiać wartość dla klienta. * No cóż - działa. Oferowanie czegoś, co przedstawia wartość dla klienta, za darmo, podnosi wartość Twojej strony w jego oczach, a co więcej szansa, że poleci Cię znajomym drastycznie wzrasta.


3.

“Gwarancja satysfakcji” To narzędzie jest skuteczne i daje asekurację klientowi, który boi się podjąć decyzję o zakupie. Zainteresowanie i ilość zakupów wzrośnie, jeśli jasno poinformujesz o (np. bezwarunkowej) gwarancji zwrotu pieniędzy. * Skuteczne, trzeba tylko uważać, żeby nie stało się kosztowne, jeśli nasza oferta nie jest najwyższej jakości (nie z naszej winy oczywiście). Jeśli jesteśmy pośrednikiem, warto zadbać o przeniesienie odpowiedzialności na dostawcę.


Rectangle

– reklama śródtekstowa,. Rozmiary: 300x250 lub 336x280 pikseli, max waga 25 kb.



4.

“Polityka prywatności” Dajesz klientowi poczucie bezpieczeństwa, więc napisz mu to. Oczywiście politykę prywatności powinieneś zachować zawsze. Czy masz obowiązek chronić zgromadzone dane osobowe Twoich klientów? Dane użytkowników w Twojej bazie adresowej powinny być chronione i rejestrowane w Głównym Inspektoracie Ochrony Danych Osobowych. Tak stanowi polskie prawo. Oczywiście część firm tego nie robi (nawet o tym nie wie lub jest leniwa). Jest to niezgodne z prawem. W artykule o ochronie danych osobowych możesz przeczytać definicję danych osobowych szczególnie ważną dla osób, które budują lub chcą budować własną bazę danych klientów na potrzeby np. mailingu. * Warto zapoznać się z ustawą i wiedzieć kiedy dane podlegają ochronie, a kiedy nie.



5.

“Uciekająca promocja” “Ilość sztuk ograniczona”, “edycja limitowana” Jeśli dany produkt jest w promocji poinformuj o tym klientów. Klikalność wzrośnie jeśli użytkownik dowie się, że wartościowa rzecz jest do kupienia taniej tylko teraz. Możesz podać dokładny termin zakończenia promocji (odliczanie), by zmobilizować klientów. * Dobrze przeprowadzona akcja daje świetne efekty. Zwłaszcza, jeśli jest konkretna (dokładne informacje) i ograniczona czasowo. Z ilością różnie bywa - pierwsza myśl jaka przychodzi do głowy, to że już się pewnie towar w promocji wyczerpał, bo kupili znajomi pracowników.


6.

“Darmowa dostawa”, “Dostawa Gratis” Jeśli możesz sobie na to pozwolić lub zaoferować taką usługę na określone produkty lub przy określonej cenie zamówienia, poinformuj o tym klienta. Uwypuklij ten fakt. Przyciąga uwage i zachęca do przejrzenia oferty. * Nikt nie lubi płacić za coś więcej niż sam produkt. Kupując bułkę w sklepie, większość ludzi myśli, że płaci cenę jej wyprodukowania plus marżę sklepu, natomiast koszt transportu, podatki, koszty sklepu i piekarni nie związane z produkcją czy dystrybucją nie są w ogóle brane pod uwagę. Tak samo jest w e-biznesie.


7.

“Zostaw komentarz” Interaktywność stron to najlepszy sposób na kontakt z użytkownikami. Często wypowiedź użytkownika jest ciekawa i pomocna nam i innym użytkownikom. Dowiesz się czego potrzebują Twoi użytkownicy. To oni są najlepszym źródłem wiedzy o użyteczności i wartości Twojego serwisu lub usług (w przypadku e-commerce). Szanuj zdanie i opinie użytkowników. To oni tworzą społeczność serwisu. Allegro zdobywa zaufanie między innymi dzięki komentarzom, które są świadectwem wiarygodności sprzedających i co za tym idzie popularności serwisu. * Generalnie jeśli coś jest oceniane pozytywnie przez osoby niezależne, na pewno ma to przełożenie na wiarygodność. Jeśli jest oceniane negatywnie - mamy dobry, darmowy feedback z rynku.


8.

“Opinie klientów” Opinie klientów wpływają na Twój wizerunek. Chwal się pozytywnymi komentarzami. Będziesz bardziej wiarygodny. W ofercie danego produktu, warto umieścić rekomendacje danego produktu przez klientów, którzy już go kupili. Podobne rankingi (opisowe lub ilość punktów (gwiazdek) na 5 lub 10) stosuje się w księgarniach internetowych. * Dobry sposób na budowę wiarygodności, kiedy klient nie może zobaczyć, czy dotknąć produktu. Opinia innych jest w tym momencie jedynym wiarygodnym źródłem informacji o produkcie.


9.

“Kontakt” Zakładka kontakt powinna znaleźć się w menu i na każdej podstronie. Daj do zrozumienia klientowi, że jesteś wiarygodny i dostępny. Łatwy kontakt ze sprzedawcą przez Internet jest bardzo ceniony przez klientów. Kupujący cenią sobie szybki i łatwy kontakt ze sprzedającym. Wiele komentarzy na allegro również to potwierdza. * Portal nazwa.pl ma świetną obsługę klienta - przekłada się to bezpośrednio na ich pozycję na rynku, czyli nr 1. Uruchomili nawet chat, za pomocą którego można zadać pytanie konsultantowi. (Quiz - czy to jest reklama?)


10.

“Top 10”, “Bestselery” Jesteśmy podatni na opinie innych. Potencjalny klient chętnie zobaczy Twoje najczęściej kupowane produkty. Klienci szukają porady i ciekawych informacji. Top lista może być (i często jest) powodem do kliknięcia. * Jeśli 10 000 innych Polaków oceniło coś dobrze, to dlaczego chociażby nie sprawdzić co to takiego?


11.

“Podobne artykuły” ,“Podobne produkty” Jeśli tylko masz możliwość, podaj klientowi gotowe rozwiązania. Może nie znalazł on tego, czego szuka, ale chętnie kliknie i kupi coś podobnego, tańszego lub inny model. Ja rozwiązałem to, w taki sposób, iż w danym artykule (jeśli pamiętam) umieszczam linki do uzupełniających treść artykułów (moich i innych autorów). * Chyba sam zacznę stosować :) Skuteczne i zarazem bardzo wygodne dla klienta.


12.

“Nowości” Zakładka “Nowości” może skusić użytkownika do obejrzenia kolejnych produktów na Twojej stronie. Może Twój klient należy do tych, co lubią kupować jako “jedni z pierwszych”. * Ciężko się nie zgodzić - nowości to dobry sposób na realizację rady nr 1 - czyli odpowiedniej nawigacji w przypadku tzw. innowatorów (w ujęciu cyklu życia produktu).