Modele emisji
CPC (Cost Per Click)
– forma rozliczenia opierająca się na liczbie kliknięć Internautów w kreację reklamową. Może być rozliczana przed kampanią (zakup ustalonej z góry ‘klików’) lub po jej zakończeniu (zapłata za wykonane ‘kliki’). Cena zależna jest m.in. od atrakcyjności kreacji reklamowej.
CPM (Cost Per Mille)
– Reklamodawca płaci tutaj za 1000 odsłon danej formy reklamowej. Jest to najpopularniejsza forma zapłaty za reklamę w sieci
CPU (Cost Per User) -
opłata za dotarcie do określonej liczby Internautów. Zaletą tej metody jest możliwość założenia z góry, jaki zasięg będzie miała prowadzona kampania
FF (Flat Fee)
– opłata za z góry określony czas wyświetlania kreacji reklamowej na danej witrynie. Wadą tej metody jest brak informacji w momencie dokonywania zakupu o liczbie zakupionych odsłon i o zbudowanym zasięgu kampanii (szacunki na podstawie danych historycznych). Mimo to, sposób ten jest często wykorzystywany w przypadku kampanii sponsoringowych